Hypnose mod dårlige vaner

BEHANDLING AF DÅRLIGE VANER MED HYPNOSE I RØDOVRE

Kom af med dine dårlige vaner, start i det små og vær specifik med hvad det er du ønsker at bryde. Jo længere tid den nye vane udføres jo bedre chance for at den bliver vedvarende.

Når det handler om dårlige vaner er der ofte en såkaldt “trigger”, som er det, vi gør umiddelbart inden vores vane. For en ryger kan det være lyden af bestikket, efter middagen eller vinen der bliver skænket. Det signalerer, at nu skal der tændes en cigaret. For den sliklystne kan det være lyden fra posen, eller en bestemt TV serie, eller for neglebideren kan det være den indre uro, eller stilheden langt om længe.

Dårlige vaner kan brydes, hypnose terapi er et godt valg til at hjælpe din dårlige vane på vej mod et stop eller en ændring.

Når vi skal bryde en vane, handler det ofte om hvad  er sidegevinsten for at have vanen, hvad handler det om. Ved samtale terapi og hypnose, har du mulighed for at blive klogere på hvad DIN særlige sidegevinst indeholder, og hvorfor du vælger at benytte de dårlige vaner. Giver de dig omsorg, trøst, sikkerhed, tryghed, kærlighed, nærvær? Uanset hvad din sidegevinst måtte være, så er det at blive klogere på denne sidegevinst din vej ud af en dårlig vane.

Ofte kan vi blive skræmt af vores egne overbevisninger eller frygt for at stoppe en dårlig vane. "Hvad nu hvis" tanken holder dig måske tilbage for din succes. "hvad nu hvis jeg fejler", "hvad nu hvis jeg ikke kan".

 

Ved hjælp af hypnose, kan du få et mere klart billede af dine dårlige vane og hvad den faktisk gør for dig, hvordan den måske endda påvirker din nærmeste familie og venner med din adfærd.


HVIS DU GERNE VIL BRYDE DIT GAMLE MØNSTER

Hvis du gerne vil bryde din gamle vane, er det derfor vigtigt, at mønsteret brydes.

Det kan gøres bl.a. ved at lave en kontrakt med sig selv, sige det højt til venner og kollegaer, at nu ønsker jeg at……… så bliver det sværer at falde tilbage i den dårlige vane, nu hvor både dine venner, familie og kollegaer har hørt dig sige dit ønske højt.

Det gælder også om at ændre på triggeren, få nye triggere implanteret, så for rygeren kan triggeren evt. ændres til en gå tur efter maden, den sliklystne kan istedet for at servere slik indføre nye “hygge” ting, neglebideren kan, når der endelig er ro,  sætte sig og vise omsorg for sine negle, evt smøre neglene ind i dejlig creme og file dem istedet.

Derved, ændres vores fokus, vores trigger og mønsteret kan brydes.

FÅ KLARLAGT DINE VÆRDIER

Via NLP og hypnose terapi kan jeg hjælpe dig med at klarlægge værdierne bag en ønsket ændring og og manifastere dine nye vaner. Ofte vil du blive overrasket over, hvor værdierne ligger, og hvorfor det derfor er svært at overholde eller ændre på din gamle vane.